Založ si blog

Ako sa dá cestovať v MHD Nitra zdarma. . .

Raz podvečer som cestoval s nitrianskou MHD – v smere na mestskú časť Nitry – Drážovce. Časť Nitry. Ktorá je známe veľkým množstvom spoluobčanov .

V centre mesta nastúpili dvaja spoluobčania – samozrejme bez cestovného lístku. Na moje potešenie – nastúpili i revízori. Keď si títo revízori vyžiadali cestovný lístok od spoluobčanov – spoluobčanka sa začala rozkrikovať čo od nej chcú vyhadzovať im na oči rasizmus a podobné nezmysli. Hneď na ďaľšej – nasledujúcej zastávke spoluobčanov autobus vysadil. Nechápal som tomu – to prečo?? Spýtal som sa spolucestujúceho – „videli ste to? Oni ich len tak vysadili??“ – on na to so spolupochopením pre revízorov – „však čo s nimi budú…“ – no nič – zadržia ich a zavolajú políciu – alebo na to tu nie sú?? To mi stačí povykrikovať na revízorov – pooháňať sa rasizmom – a vybavené? Bez pokuty?? Len ma vysadia?? To snáď nemyslia vážne??

Samozrejme dve mladé študentky, ktoré cestovali bez cestovného lístka– boli zadržané, veď s nimi nie je toľko naťahovačiek ako so spoluobčanmi.

Tak mi to nedalo – a napísal som sťažnosť na nekonanie revízorov –na sekretariát spoločnosti ARRIVA Nitra ktorá prevádzkuje MHD pre Nitru. Dostal som odpoveď od koordinátorky dopravnej kontroly – pani Silvii Bodlavovej – že (podľa mojho popisu revízorov) takých revízorov ani nemajú a ani vtedy nebola vykonaná kontrola – že zrejme to boli falošní revízori a podobné nezmysli. No falošný revízor si asi len tak nezablokuje čítačku na karty pre elektronický cestovný lístok – oponoval som.

Keď som ju však „usvedčil“ a dokázal jej, že to boli ich revízori, ktorí ale nekonali, a „uľahčili“ si prácu tým, že zadržali radšej len študentky, s ktorými sa nemuseli naťahovať, pani Bodlavová sa zastala svojich nekonajúcich revízorov nasledujúcim tvrdením :

Podľa vyjadrenia dopravných kontrolórov v  čase kontroly rómska občianka bola v podnapitom stave – smrdela, nemiestne sa správala.

Dopravní kontrolori riešili prípad podľa Prepravného poriadku  Čl.6  bod 1 písm. e)

Čl. 6: Vylúčenie osoby z prepravy

Do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčená osoba javiaca príznaky nadmerného požitia alkoholických nápojov alebo iných návykových látok a osoba, ktorá pre chorobu a mimoriadne znečistenie odevu, alebo z iných dôvodov môže byť spolucestujúcim na ťarchu.

1. Dopravca je ďalej oprávnený z prepravy vylúčiť:

e. osobu, ktorá inak obťažuje cestujúcich (napr. vzbudzuje verejné pohoršenie, narušuje poriadok vo vozidle a pod.) alebo oprávnenú osobu dopravcu.

 

Nuž som za. Ale podľa môjho “laického” názoru – tieto články ohľadom vylúčenia z prepravy sa týkajú osoby, ktorá má zakúpený cestovný lístok, ale vzbudzuje pohoršenie.

Alebo v MHD Nitra – ak cestujem bez cestovného lístku a zadržia ma revízori, v prípade, že  nechcem platiť pokutu, „stačí“, že začnem vzbudzovať verejné pohoršenie, a revízori ma len vysadia? Dobre vedieť!!!!

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 3653x
Priemerná čítanosť článkov: 3653x

Autor blogu

Kategórie

Archív